Zróbmy sobie restaurację na zajęciach! Menu po angielsku do konwersacji.

Agata/ Marzec 9, 2018/ 0 comments

Nauczmy się zamawiania w restauracji i kawiarni z pomocą menu po angielsku oraz przydatnym wyrażeniom.

Dla kogo są menu i wyrażenia?

Dla nauczycieli, których uczniowie chcą nauczyć się przydatnych wyrażeń, dorzucić kilka nowych do posiadanego repertuaru, albo po prostu poćwiczyć konwersacje. Dzięki menu i wyrażeniom uczniowie mogą wcielić się w role baristów/kelnerów/kelnerek i klientów ćwicząc przydatne słownictwo.

Kilka informacji technicznych:

Menu – drukujcie je w formacie A4, dzięki czemu otrzymacie dwa menu w rozmiarze A5, które są czytelne i w dobrej jakości. Laminujcie je, niech przydadzą się jeszcze klika razy! -> KLIK!

Dwa pliki z wyrażeniami – jeden prostszy -> KLIK! , drugi trudniejszy -> KLIK!  Wybierzcie ten, który bardziej odpowiada Waszym i uczniowskim potrzebom.

Przykładowe karteczki utrudniające zadanie -> KLIK!

Jak to się robi?

Możemy dać wyrażenia do domu i poprosić uczniów o:

  • przetłumaczenie ich;
  • ułożenie ich w kolejności – co robimy pierwsze, a co ostatnie w knajpie;
  • wybranie 10, których chcą się nauczyć;
  • napisanie dialogu;
  • pocięcie ich tak, żeby każe wyrażenie było na osobnym kawałku papieru i sparowanie ich – pytanie kelnera/ki, odpowiedź klienta/tki.

LUB

  • Dajmy uczniom czyste karki papieru i poprośmy ich o przygotowanie w domu własnego menu z wykorzystaniem słownictwa, które już znają (świetny moment na powtórkę).

Na zajęciach uczniowie mogą wspólnie (z nami, w parach, albo grupach) porównać swoje tłumaczenia, odpowiedzi i pomysły. Menu niech zostaną tajemnicą do momentu konwersacji.

Dzięki takim prostym zabiegom lwia część roboty jest zrobiona i uczniowie przychodzą, oby!, na zajęcia gotowi do rozmów.

Na zajęciach parujemy uczniów (jeśli mamy nierówną ich liczbę, mogą przyjść do restauracji jako para, a kelnerowi/kelnerce możemy dorzucić menedżera, który wtrąca się do rozmowy 😉 ) i prosimy o składanie zamówień.

W silniejszych grupach dla urozmaicenia zajęć możemy dać karteczki klientom, np. You are vagan, albo You are lactose intolerant. Każdy ma swoje lepsze i gorsze dni, wiec dlaczego ne mogłoby to się stać w naszej restauracji? Przygotujmy karteczki You feel depressed today, You hate your job, You are arrogant. Niech się pogimnastykują 🙂

Co nam to daje?

Przede wszystkim, uczniowie nabywają przydatne słownictwo, które mogą wykorzystać w świecie. Ale nie robią tego byle jak. Po pierwsze, prosząc ich o tłumaczenie, dobieranie, organizowanie wyrażeń albo zrobienie własnego menu oddajemy im stery w ręce – stają się odpowiedzialni za własne postępy i przebieg zajęć. Po drugie, na zajęciach wykorzystują wiedzę zdobytą podczas robienia zadań w domu i wykorzystują ją w konwersacjach. Po trzecie, dorzucając utrudnienia w postaci dodatkowych karteczek, uczniowie muszą odnaleźć się w nieprzewidzianej sytuacji i głębiej przetworzyć słownictwo.

I znów nadarza się okazja do powtórki wcześniej przerobionej gramatyki, słownictwa albo wyrażeń – jedzenie, napoje, zwroty związane ze zgadzaniem albo nie zgadzaniem się oraz inne – wszystko to możemy dorzucić do kotła i wykorzystać na zajęciach.

menu po angielsku do konwersacjimenu po angielsku do konwersacjimenu po angielsku do konwersacjimenu po angielsku do konwersacji

Dodaj komentarz