Jak to jest na prawdę? Czyli…

Agata/ Czerwiec 27, 2018

…czasowniki modalne w dedukcji.

Dla kogo jest prezentacja:

Zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.  Nauczyciele dostają w łapki „prawie gotowca”, który pomoże im zaoszczędzić trochę czasu przed zajęciami, a uczniowie mogą użyć prezentacji i zasad do nauki i powtórki materiału.

W zestawie znajdziecie:

  • prezentację Power Point KLIK!;
  • plik pdf z zasadami omówionymi w prezentacji KLIK!.

Kilka informacji technicznych:

  • 6 slajdów;
  • drugi i ostatni slajd zawiera quizy;
  • w prezentacji omówione są po krótce must, might, may, could i can’t;
  • plik pdf zawiera te same informacje co slajdy; uczniowie mogą go uzupełniać podczas omawiania prezentacji albo potem.

Jak to się robi?

Pierwszy slajd – tytuł. Po kliknięciu myszką albo klawiaturą pojawia się tytuł, pytamy wtedy uczniów czy wiedzą czym są modalne dedukcji i czy mieli z nimi styczność. Uczniowie odpowiadają. Potem znów klikamy i pojawia się pięć omawianych modali z prezentacji.

Na drugim slajdzie jest quiz, który odwołuje się do wiedzy i ciekawości uczniów, którzy sami w parach albo grupach odpowiadają na pytania, ale nauczyciel nie mówi czy mają rację, czy też nie. Możemy teraz dać im wydruki zasad, albo poczekać z tym na koniec prezentacji i zobaczyć ile z niej pamiętają.  Każdy kolejny slajd omawia inne czasowniki modalne, gdzie po kliknięciu myszą albo klawiaturą pojawiają się zdania. I znów sami, w parach albo w grupach, uczniowie zastanawiają się o co chodzi w zdaniach i jak używamy poszczególne modale. Ostatni slajd to ten sam quiz z drugiego slajdu, na który możemy odpowiedzieć razem.

W dalszej części lekcji przechodzimy do ćwiczeń, żeby zobaczyć czy uczniowie zrozumieli nowy temat. Jeśli nie, to możemy poprosić uczniów, którzy nie mieli problemów z nowym materiałem, aby pomogli swoim kolegom. My w tym czasie, możemy monitorować i ewentualnie pomagać.

Co nam to daje?

Jak pisałam na początku – „prawie gotowca” dla nas, a uczniom małą ściągę na później 😉

Jeśli chcemy, uczniowie mogą potem na wzorze tej prezentacji przygotować własną wersję, na przykład omawiając modalne dedukcji w przeszłości. Co więcej, uczniowie mogą napisać quiz/test z pomocą tej prezentacji i się nimi wymienić na zajęciach powtórkowych 🙂

A jeśli chcemy, żeby uczniowie przyszli na zajęcia przygotowani, to dajemy im prezentację wcześniej (przed wybranymi zajęciami), prosimy, żeby ją przeczytali i uzupełnili zasady oraz przygotowali ewentualne pytania (na które odpowiedzą inne osoby z klasy, lub my). Z zapleczem, możemy sprawdzić ich wiedzę ćwiczeniami (nie na ocenę!), a potem wykorzystać nowe struktury w ćwiczeniach konwersacyjnych.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

DO ŚCIĄGNIĘCIA:

czasowniki modalne w dedukcji

czasowniki modalne w dedukcji

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Dla spragnionych innych prezentacji 🙂

Pierwszy tryb warunkowy B1:

http://englishkey.xaa.pl/pierwszy-tryb-warunkowy-prezentacja/

Drugi tryb warunkowy B1:

http://englishkey.xaa.pl/drugi-tryb-warunkowy-prezentacja/

Zdania warunkowe B2+:

http://englishkey.xaa.pl/zdania-warunkowe-prezentacja/

Czasowniki modalne:

http://englishkey.xaa.pl/prezentacja-czasowniki-modalne/

Przedimki:

http://englishkey.xaa.pl/articles-prezentacja-b1/