Wielkanocne jajka i team building.

Agata/ Marzec 20, 2018

Weź Wielkanocne jajka w swoje ręce.

Dla kogo są Wielkanocne jajka?

I tym razem znów materiały dla grup i uczniów indywidualnych na wszystkich poziomach. Każdy będzie w stanie je wykorzystać, nawet przy niewielkim zasobie słownictwa i z użyciem prostej gramatyki.

W zestawie znajdziecie:

  • 1 arkusz A4 z dwoma jajkami.

Kilka informacji technicznych:

  • drukujcie na A4 – taki jest ich właściwy rozmiar; jedno jajko będzie rozmiaru ok A5;
  • pliki są w trybie CMYK – dzięki temu kolory widoczne na monitorze będą takie same po wydrukowaniu (o ile macie jeszcze wystarczającą ilość tuszu. Ja nie miałam, co widać na zdjęciu 😉 );
  • jajka można wyciąć wzdłuż czarnych linii, albo po prostu całą stronę A4 przeciąć na pół.

wielkanocne jajka i team building

wielkanocne jajka i team building

Jak to się robi?

Na sam początek…

Jeśli wiemy, że nasze grupy nie znają Wielkanocnego słownictwa i nie zadaliśmy sprawdzenia albo przygotowania go w domu, możemy zrobić szybką sesję ze słowami związanymi z nadchodzącymi świętami. Dzielimy uczniów na pary albo grupy, wyznaczamy czas na zadanie i prosimy ich o pomyślenie i zapisanie jak największej ilości słów związanych z Wielkanocą, Potem razem wypisujemy je na tablicy w formie mapy myśli. Po takim przygotowaniu przychodzi część zasadnicza – jaja.

I dalej…

Przed zajęciami drukujemy tyle arkuszy, żeby każdy uczeń dostał jedno jajo. W ćwiczeniu chodzi o zacieśnianie więzów między uczniami przez dzielenie się swoimi planami, zwyczajami albo doświadczeniami związanymi z Wielkanocą. Prosimy, żeby każdy pracował sam i wpisał w poszczególne kategorie (free time, plans i food) kilka zdań albo słów kluczy o sobie. Dajemy im parę minut na wykonanie ćwiczenia – być może będą chcieli sprawdzić jeszcze jakieś słownictwo albo zastanowić się na spokojnie co ich czeka w świątecznym czasie. Kiedy już skończą, zabieramy jaja, tasujemy je i rozdajemy je tak, żeby każdy dostał nie swoje jajko. Teraz mają chwilkę na przeczytanie jego zawartości i zastanowienie się do kogo ono należy. Jak już się dojdą do wniosku kto jest właścicielem, podchodzą do niego/niej i zadają pytania, żeby upewnić się czy mają rację. Are you going to spend Easter in Lublin?, Did you sleep until 11 last Easter? Dla podkręcenia poziomu trudności, możemy ich poprosić o zdawanie pytania Why?, żeby przedłużyć czas interakcji. Możemy też nastawić timer na 2 min. (lub mniej/więcej), który będzie wyznaczał ilość czasu na wyciągnięcie jak najwięcej informacji z rozmówcy o każdej kategorii. Wszystko zależy od poziomy naszej grupy 🙂 Dla zajęć indywidualnych wszystko robimy tak samo – jeśli uczeń nie zna słownictwa, to wpierw pracuje sam, potem z nami, a na koniec wpisuje do jajka co chce i rozmawiamy 🙂

Co nam to daje?

Przede wszystkim, mówienie i słuchanie, zainteresowanie drugą osobą, wymianę planów i doświadczeń. Znajdzie się też miejsce na powtórkę przyszłych czasów/form, teraźniejszych, a nawet czasu przeszłego, jeśli zechcą opowiadać o swoich poprzednich świętach, i słownictwa (jedzenie, wolny czas, rodzina, pogoda lub każde inne, które może okazać się przydatne). Możemy dorzucić im niektóre Signal Words KLIK KLIK KLIK KLIK KLIK, żeby użyli ich w swoich pogadankach.